Poradnik ten ma pomóc osobom zupełnie niezorientowanym, nie mającym doświadczenia z bagażnikami dachowymi dla tych którzy stoją przed wyborem zakupu pierwszego bagażnika. Konstrukcje dachów w samochodach są bardzo różne i nie ma jakiegoś wspólnego dla producentów samochodów standardu cały czas powstają nowe rozwiązania. W uproszczeniu można przyjąć że jest pięć systemów do mocowania bagażnika dachowego.
1. Samochody z normalnym dachem bez widocznych zaślepek w listwach dachowych i relingów.
2. Punkty fabryczne. Gwintowane otwory, lub specjalny rodzaj zaczepu różnią się w zależności o producenta samochodu. Znajdziemy je w listwach dachowych lub w podwyższeniu imitującym relingi zintegrowane (przykłady np. Honda CR-V 2012-, Hyundai i40 kombi 2011-, Nissan X-Trail 2001-2013).
3. Listwy z T profilem. Po całej długości dachu przy krawędzi wpuszczone w powierzchnie dachu lub lekko wystające listwy do mocowania bagażnika. Rozwiązanie stosowane w samochodach Van, kombi i SUV. Przykłady Lexus RX 1998-2003, Land Rower Discovery 2009->, Ford Focus 2004-2007, Ford Galaxy 2006-2010.
4. Relingi zintegrowane obecnie popularne rozwiązanie można spotkać w samochodach typu kombi, MPV, SUV. Relingi przylegają do dachu, przykładem mogą być samochody Opel Astra od 3 generacji, Audi A3, A4, A6, Ford Mondeo i Focus oraz wiele innych.
5. Relingi z przerwą pomiędzy dachem a relingiem to klasyczne rozwiązanie. Znajdziemy je w samochodach kombi, SUV i terenowych. Bagazniki do tego systemu są najłatwiejsze w montażu.
Zdjęcia bagazników zostały wybrane losowo mogą się różnić sposobem mocowania kształtem belki czy stóp ale widok elementów do których mocujemy bagażnik będzie bardzo podobny do tych prezentowanych.
Teraz wystarczy skorzystać z przewodnika – konfiguratora wybrać odpowiedni dla siebie produkt załadować sprzęt i ruszać w drogę.
1 komentarz
supera fajne